گروه اجتماعی: طرح جمع‌آوری معتادان پر خطر و تزریقی معروف به طرح نجات که قرار بود از اول آذر امسال به اجرا گذاشته شود به علت عدم سرعت عمل دستگاه‌های همکار نیروی انتظامی، به تاخیر افتاده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش تخصصی معاونان عملیات و روسای 110 کشور در جمع خبرنگاران گفت: تولید متادون و تاسیس مراکز نگهداری معتادان بر عهده وزارت بهداشت است، ولی هنوز هیچ کدام از 10 اردوگاهی که به دستور رئیس جمهور باید در اختیار این طرح قرار می گرفت، اختصاص نیافته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح جمع‌آوری اتباع خارجی در ایران افزود: ابتدا قرار بود این طرح با شدت بیشتری انجام شود ولی با توجه به فصل سرما و مشکلات اقتصادی در افغانستان و کامل نشدن انسداد مرزها کمی حوصله به خرج داده‌ایم تا در شرایط مناسب‌تری این طرح با جدیت پیگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در پلیس سازماندهی جدیدی انجام خواهد گرفت، تاکید کرد: آمایش نیروهای پلیس با توجه به میزان جرم و جمعیت هر منطقه تغییر خواهد کرد. در برخی مناطق با وجود جرم زیاد نیروی کمی داریم و در بعضی مناطق با وجود میزان کم جرایم نیروی زیادی وجود دارد که این مشکل به زودی حل خواهد شد.

وی همچنین ایجاد تشکیلات جدید معاونت عملیات را بسیارموفق عنوان کرد و افزود: معاونت عملیات هدایت پلیس‌های تخصصی و مراکز110 را در اختیار دارد و با توجه به میزان کوتاه شکل‌گیری عملکرد خوبی داشته است.

احمدی مقدم در ادامه با توجه به انتخابات پیش رو گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امنیتی و وزارت کشور در جهت تأمین امنیت انتخابات انجام شده است، ولی با توجه به گستردگی انتخابات نیروی انتظامی کمبودهایش را از دیگر نیروهای مسلح تأمین خواهد کرد.جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در این همایش گفت: ساختار جدید پلیس تا آخر آذرماه ابلاغ می شود.

کد خبر 9635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز